יומן מסע_2

9 באוקטובר – יום שני

הבוקר התחיל בבית הספר T.I.O.H ראשי התיבות של Temple Israel Of Hollywood בית הספר שהניו בית ספר פרטי. צמוד לבתי הכנסת של הקהילה ובעצם מגלם בתוכו רעיון יהודי עתיק יומין של בתי מדרש שהיו צמודים לבתי הכנסת. אין יהדות ללא חינוך וערך הלמידה וההשכלה הוא אחד הערכים המהותיים בקהילה היהודית באשר היא. בשער בית הספר המתינו המורים והמורות אשר לפי תורנות מקבלים את ילדי בית הספר ועוזרים להם לצאת מהמכוניות ולהתארגן. לוס אנג'לס עיר ענקית ומגיעים לבית הספר אך ורק ברכבים (בכלל ההתניידות ממקום למקום בעיר רק עם רכבים) והתחבורה הציבורית בעיר היא מהפחות מתקדמות בעולם. (בלשון המעטה).
בשער בית הספר ממתינים גם שומרים גברתניים שלא נראים כמו הטיפוסים שכדאי להתחכם אתם. וניכר שביטחון הקהילה ותלמידי בית הספר עומד בראש מעייני הקהילה היהודית.
חצר בית הספר קטנה ומסדרונות בית הספר כמו הכיתות נקיים אסתטיים ומטופחים. בכיתות עצמם יש אזורי לימוד ואזורי ישיבה נינוחים ומופרדים. וניכר שנעשית גם כאן למידה דיפרנציאלית. קירות הכיתה מצופים בחומר המאפשר למורה לכתוב עליהם והקיר מתפקד גם כלוח. במסדרונות הצמודים לכיתה ו' המארחת תלויים דפים עליהם התנוססו תמונותיהם של חברי המשלחת עם כתובות Welcome מאירות עיניים.
עם חולצות בית ספר כחולות שהכינו לנו מראש נכנסו לכינוס המסורתי השבועי בבית הכנסת הישן הצמוד לבית הספר שהנו מבנה מרשים ביופיו. שני מורים על הבמה היו לבושים בצורת כוכב זהב (הוליווד אלא מה? ) על מנת לציין את ניצחון בית הספר בתחרות ספורט אזורית. רייצ'ל המנהלת קבלה בברכה את חברי המשלחת בליווי מחיאות כפיים סוערות של תלמידי  בית הספר ואילו  ילדי כיתה ו' עלו לבמה לקבל בשיר "יש לי חבר" את עמיתיהם. לאחר מכן הוזמנו חברי המשלחת הישראלים לעלות לבמה ולחלוק את תחושותיהם ובאנגלית עם תלמידי בית הספר וציינו את התרגשותם ושמחתם להיות אורחים כאן.
לאחר מכן התכנסו שתי הקבוצות בנפרד ליומן מסע ולמדנו על חווית הג'ט לג מתלמידנו. למעט שירה ואפרת שנרדמו כל הלילה כל שאר חברי הקבוצה התעוררו בשעות מוקדמות ובעזרת קבוצת הווטסאפ שפתחנו לחברי המשלחת הם ארחו זה לזה חברה לילית ומעודדת בשעות הקטנות של הלילה.
לאחר מכן עברו חברי המשלחת בין הכיתות בבית הספר הסבירו על מטרת בואם וענו על שאלות של תלמידים.
עם סיום סבב ה"שגרירות". התכנסו בבית הכנסת החדש לתפילה השבועית. וקריאת התורה. אחד התלמידים הרצה על פרשת השבוע ("בראשית") ושאל שאלות תאולוגיות על הפרשה עליה התבקשו התלמידים לענות כמיטב הבנתם.
עם גמר התפילה התחלקו חברי המשלחת ומארחיהם לשלוש לארבע קבוצות כשכל הקבוצות עשו ארבע פעילויות שונות ברוטציה.
פעילות אחת הייתה הכנת לזניה במטבח בית הספר עבור הומלסים
פעילות שנייה הייתה מענה על חידון בעקבות פרטי היודאיקה הנמצאים בלובי הצמוד לבתי הכנסת (ביניהם הדפסים של שאגאל, ראובן, סלוודור דאלי)
פעילות שלישית הייתה  בסוכה ודנה בפרק בספר בראשית המתאר את הכנסת האורחים של אברהם למלאכים הבאים לבקרו. ודברנו על מה זה להיות מארח ואורח.
פעילות רביעית היתה עם המחנכת ג'ולי ואשר הציגה את מבנה התחבורה בלוס אנג'לס. ואת הסיבות לכך מדוע התחבורה הציבורית בלוס אנג'לס אינה מפותחת דיה.
עם גמר הפעילות בבית הספר חזרו התלמידים לבתי המארחים ובערב הגיעו לחגוג בסוכה הגדולה בביתה של סמי המארחת. הבאדי של לירי.

תם ונשלם לו היום השני. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יומן מסע_1